Skip to main content
Messua -logo

Messuan vuosi 2023 toi tapahtumia eri puolille maailmaa

Vuosi 2023 on ollut Messua Oy:lle monin tavoin onnistunut. Toteutimme asiakkaillemme osastoja yhteensä yli 90 eri tapahtumaan niin kotimaassa kuin kansainvälisillä tapahtuma-areenoilla. Positiiviset asiakaspalautteet on otettu iloisin mielin vastaan, ja ne motivoivat messualaisten tekemistä myös ensi vuonna.

Kulunut vuosi on ollut Messua Oy:lle monipuolinen. Koronan jälkeen tapahtuma-ala on noussut jälleen kohisten ja yritysten osallistuminen toimialansa messutapahtumiin on palautunut kutakuinkin samaan kuin ennen vuotta 2020. Tästä kertoo muun muassa 185 asiakasprojektia, jotka Messua on tänä vuonna toteuttanut.

Kaikkiaan Messua toteutti asiakkailleen yhdessä laajan ja kansainvälisen kumppaniverkostonsa kanssa messuosastoja lähes yhdeksäänkymmeneen eri tapahtumaan. Niistä Suomessa toteutettiin 54. Kansainvälisissä tapahtumissa Messuan projektitiimi on ollut paikan päällä muun muassa Monacossa, Saksassa, Itävallassa, Puolassa, Tšekissä, Hollannissa, Ruotsissa, Yhdysvalloissa, Kazakstanissa ja Vietnamissa, yhteensä 42 eri tapahtumassa.

Messuan pian neljäkymmenvuotinen toiminta pohjautuu arvoihin arvostus, luotettavuus, ennakkoluulottomuus ja vastuunkanto. Kestävän kehityksen mukainen toiminta on yhä merkittävämpi valintakriteeri asiakkaiden puolelta, ja vuonna 2023 tämä on näkynyt selvästi.

”Vastuullisuus on asiakkaillemme merkittävä kriteeri ja meille Messualla vastuu niin työntekijöistä kuin ympäristöstä on tärkeä tekijä ja pitkällä tähtäimellä koko messutoimialan elinehto. Olemme haastaneet myös kumppanimme ja alihankkijamme tähän yhteistyöhön. Messutoimiala on vuokratoimintaa ja enemmistö käyttämistämme rakenteista ja kalusteista on moduloituja, kestäviä, uudistettavia ja kierrätettäviä. Tuotekehityksemme pyrkii ottamaan huomioon myös hukka-, ylijäämä- ja roskamateriaalin kierrätyksen ja jatkokäytön. Tuotteiden modulaarisuudella, muunneltavuudella ja kierrättämisellä saadaan asiakkaan tapahtumasta kustannustehokas ja vähennetään kertakäyttöisyyttä”, huomauttaa Messuan toimitusjohtaja Eriikka Kalliokoski.

Mikä on nyt ”in”?

Messua saa asiakkailtaan kiitosta idearikkaista tila- ja osastototeutuksistaan, joissa neliöt ja kuutiot rakentuvat asiakkaalle juuri oikeanlaisina tilaratkaisuina ja toimivina toteutuksina käyttäjiä palvelemaan.

”Seuraamme tiiviisti messualaan vaikuttavia trendejä ja tuomme uusia ideoita asiakkaillemme niiden pohjalta. Toisaalta aiemmin hyväksi havaittuja ratkaisuja ei turhaa jätetä pois, mutta niihinkin voidaan tuoda tarvittaessa uutta tvistiä”, Kalliokoski toteaa.

Kuluneen vuoden osalta paljon asiakasprojekteissa itsekin mukana oleva Eriikka Kalliokoski on huomannut asiakkaiden toivoneen osastoilleen erilaisia uusia aktiviteetteja ja huomionherättäjiä asiakaskokemusta täydentämään. Visuaalisuuden puolella tulostepinnoille toivotaan nyt näkyviin luontoa, ja viherkasveja kysytään entistä enemmän.  Myös puupinnat ovat taas suosittuja, ja valkoinen osasto jäämässä selvästi taakse.

Tähän liittyen kannattaakin tutustua erikseen kuvakoosteeseemme kevään kansainvälisestä Euroshop-tapahtumasta.

Teksti: Tia Härkönen

Kuva: Messua Oy

Viimeisimmät artikkelit