Skip to main content
Norrhydron messuosasto Bauma 2025 -tapahtumassa, suunniteltu yhdessä Messuan kanssa; esillä energiatehokkaat hydrauliratkaisut ja moderni visuaalinen ilme.

Messua kumppanina uusille asiakkaille

Messuan vahvuus on rakentaa luottamusta ja tarjota asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä ratkaisuja heti yhteistyön alusta. Bauma-messuilla Saksassa tähän osaamiseen luotti ensimmäistä kertaa myös Norrhydro Oy.

Messua tunnetaan asiakaslähtöisestä ja yksilöllisestä palvelustaan. Yritys panostaa asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämiseen ja osaa korostaa brändin parhaita puolia osastosuunnittelussa.

”Meillä on pitkä historia alalla ja kokemuksen tuomaa asiantuntijuutta. Vahvuuksiamme ovat asiakaslähtöinen projektinhallinta, korkea laatu ja joustavuus – ominaisuudet, joita uudet asiakkaat arvostavat erityisesti”, sanoo myyntipäällikkö Maarit Liivamäki-Koivisto.

Osastosuunnitelma kertoo kaiken

Yhteistyö uusien asiakkaiden kanssa alkaa aina huolellisella kartoituksella. Sen myötä selviää asiakkaan tavoitteet ja odotukset messuosallistumisesta ja osaston tarpeista.

”Pidän siitä, että pääsen käymään asiakkaan kanssa läpi heidän toiveitaan vielä tarkemmin kuin kenties alkuperäisessä tarjouspyynnössä oli. Kaikkihan lähtee lopulta siitä, miten onnistumme tekemään asiakasta puhuttelevan osastosuunnitelman ja tarjouksen. Suunnittelijamme ovat huippuosaajia ja varsinaisia kameleontteja. Ihailen, miten he innostuvat yhä uudelleen erilaisista ratkaisutavoista ja pysyvät ajan hermolla”, Liivamäki-Koivisto sanoo.

Hyväksi havaittuakin voi parantaa

Norrhydro Oy:n tarjouspyyntö oli valmiiksi tarkka ja sisälsi niin tavoitteet, pääviestit kuin budjetin. Neljänkymmenen neliön osastopaikkakin oli jo varattuna.

”Yritys oli liikkeellä hyvissä ajoin – saimme tarjouspyynnön syyskuussa ja projekti vahvistui tilaukseksi marraskuussa. Suunnitelmaa päivitettiin vielä pienesti alkuvuodesta ja huhtikuussa oli H-hetki”, Liivamäki-Koivisto kertaa.

Hän huomauttaa, että tilanne oli sikäli selkeä, että yrityksellä oli toiveissa toiminnoiltaan samantyylinen toteutus, kuin heillä on aiemminkin Baumassa ollut.

”Ainahan osasto tietysti uudistuu ja etenkin, kun tekijä vaihtuu. Ehdotuksessamme neuvotteluryhmälle saatiin rauhallisempi tila tekemällä osastolle kauniista puurimoituksesta näkösuojaa. Etualalle jäi hyvät tilat tuote-esittelyyn ja sivuseinille nostettiin visuaalisesti esiin Norrhydron huippuenergiatehokkaat järjestelmäratkaisut, NorrDigi MCC ja NorrDigi EMA, joille asiakas erityisesti toivoi huomiota.”

Heidi Rantanen, Norrhydron markkinointipäällikkö, seisoo hymyillen valokuvassa Norrhydron messuosastolla.

Kokenut asiakas tietää mitä tahtoo

Norrhydro osallistuu kansainvälisille messuille noin kerran vuodessa, ja kumppani valitaan joka kerta erikseen. Bauma-messuilla yritys on ollut kolme kertaa.

”Valitsimme Messuan kumppaniksi vuoden 2025 messuille, sillä heidän osastosuunnitelmansa miellytti meitä ja hinta oli budjettimme mukainen. Heidän tapansa toimia ja asiakkaan huomioiminen tuntuivat myös heti hyvältä”, markkinointipäällikkö Heidi Rantanen sanoo.

Palaute messujen jälkeen oli hyvä: ”Saimme niin omilta työntekijöiltämme kuin sidosryhmiltäkin positiivista palautetta. Osasto oli hieno ja toimiva. Odotukset ylitti erittäin positiivisesti myös rakennusporukan avuliaisuus osaston pystytysvaiheessa. Tavaroidemme saapuessa osastolle, meille oli suuri apu heidän osallistuessa tavaroidemme purkamiseen ja varastolaatikoiden pakkaamiseen”, hän kiittää.

Kommunikaatio on keskeisessä roolissa

Maarit Liivamäki-Koivisto korostaa messuprojekteissa viestinnän merkitystä. Selkeä työnjako ja aikataulutus auttavat pitämään yhteisen projektin oikealla kurssilla. Rantanen yhtyy tähän.

”Yhteistyö oli sujuvaa alusta loppuun, ja tiesimme mitä seuraavaksi tapahtuu. Saimme nopeasti vastaukset kysymyksiin ja luottamus säilyi koko ajan.”

Messualle avoin ja ajantasainen kommunikointi on kaiken a ja o. Kummankin osapuolen on tiedettävä, kuka tekee, mitä ja milloin. 

”Mitään ei pidä olettaa tai pitää itsestään selvänä. Tästä otamme erityisesti koppia, sillä tehtävämme on pitää ohjat käsissä sekä neuvoa, muistuttaa ja antaa vinkkejä, vaikka asiakas olisikin kokenut.  Se auttaa kaikkia aikatauluissa pysymiseen. Erityisesti uuden asiakkaan kanssa on tärkeää, että molemmilla on selvä käsitys työnjaosta ja vastuista sekä yhteinen päämäärä, jota kohti kuljetaan”, Messuan Liivamäki-Koivisto summaa.


Teksti: Tia Härkönen
Kuvat: Messua

Norrhydro on suomalainen liikkeenohjauksen edelläkävijä ja Skandinavian johtava energiatehokkaiden hydraulisylinterien valmistaja. Yritys on erikoistunut suunnittelemaan ja valmistamaan korkealaatuisia, asiakaslähtöisiä ja energiatehokkaita hydraulisylintereitä. Tekoälyä ja digitaalisuutta yhdistävä Norrdigi® MCC-liikkeenohjausjärjestelmä edustaa edistyksellistä ja globaaleilla markkinoilla ainutlaatuista teknologiaa, joka vähentää merkittävästi päästöjä. https://www.norrhydro.com/fi/


Etsitkö luotettavaa kumppania messuprojektiisi?

Ota yhteyttä Messuaan – suunnitellaan yhdessä osasto, joka tekee vaikutuksen.

Viimeisimmät artikkelit